Seeeg dag

Trodde dagens pass var på typ 7 timmar men det var visst 10. Det är faktiskt en stor skillnad. Är dessutom jättetrött för Vanja håller ju på så man får bryt. Stackars Vanja. Hon hade hittat en pipgroda, är den hon brukar ha som valp så misstänker hon är skendräktig även att hon slutat med mjölken och det är lite sent. Nå under kan väl hända, jugfrufödsel av en plastgroda. Finns väl värre saker antar jag. 

Har en underbar vän som fixar hästen åt mig idag, det brukar gå bra och nu när hon inte rids så hinner jag nästan alltid men det är ändå skönt när tiden tryter. Har ingen hjälp så måste ju verkligen åka varje dag och säga hej hästen hejdå hästen. Blir långt, tidskrävande och dyrt eftersom det ändå är en bit att åka. Framförallt nu när vi bara kör med min bil så blir det väldigt dyrt... Så skönt med hjälp!  Ska ringa nästa vecka och boka tid för återbesök, får se då. Blir det lång konvalecens får jag väl fundera på att flytta henne närmre, funkar ju inte att åka så långt bara för att mocka... Nå inget att fundera på nu! Förhoppningsvis blir hon ju bra. Men är tveksam eftersom svullnaden fortfarande är märkbar.. 

Nej så ikväll är det bara att laga mat, bada hunden och sova som gäller. Sjukt kul. Nej. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback