Ledig dag

Idag (igår) var jag helt ledig! Inte ett enda måste eller krav. Brutalt skönt. Hade tänkt sitta och nörda mig men nej, sov till 12, kollade massa serier och åkte sen till stallet. Fixade hästen och gick en sväng med hundarna.

Vanja fastnade i ett träd så skulle koppla loss henne och trassla ut kopplet. Ber henne stanna kvar men så fort jag vänder ryggen till pyser hon iväg som en vessla! Ropar men såklart kommer hon inte tillbaka. Hon skällde inte så antog att hon inte jagade och tog med mig Nikko och började gå tillbaka. Lite nervös blir man ju men vad kan jag göra? Kan inte direkt klampa efter och finns inga stora bilvägar där så. Efter ett tag kommer hon tillbaka, selen hänger som jag vet inte vad och hela hon  är täckt av dy. Haha svinkul, not. Hon hade väl trillat i nånstans för dendär damen badar då inte frivilligt. Hon var trött i alla fall,  Dagens motion. 

Är lite läskigt när Vanja springer iväg själv eftersom hon är så rädd för folk. Det är ju både bra och dåligt. Mindre risk för kidnappning men vad gör man om hon springer bort på riktigt och inte vågar fram till nån? Hua... Nå hon kom ju tillbaka så. 

Har städat och lagat mat och nu sova för imorgon ska jag till VC innan jobbet för att kolla handen. Stör mig btw brutalt på autocorrect,  varför korrigerar den allt till särskrivningar?! 4 real asså. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback