Juni

Första juni idag!  Men känns verkligen inte som det, snorkallt ju. 
Mjölkade ju kossor igår så sov ute på landet, skönt! P skulle komma ut med min röda fara som numer är påställd, men han kom inte iväg för den satt liksom fast. (Vaddå fast? Det var bara att banka lite så släppte det) så tvättade hans bil och tränade hundarna. Nikko har nog tyvärr tagit väldigt illa vid sig de senaste två tävlingarna då jag blivit väldigt besviken. Har aldrig varit elak mot honom och alltid berömt men han är ju så pass känslig att han märker ändå. Han var väldigt seg och ville inte alls vara med. Fokuserade på fotgående,  att han skulle gå bredvid mig och inte 3 meter bakom... Får bara lattja så det blir kul igen. 

Vanja däremot,  Vanja... Jag ville ju ha en tävlingshund eftersom nikko Inte är så motiverad och ja, där har jag den. Synd hon är så rädd bara. Men fotgående satt, svängarna satt, hoppet satt. Allting bara satt! Så grymt motiverande. Nu kör vi liksom!

Lejde bort pållen idag, det som är desto roligare är att nästa vecka ska jag få hjälp med min rockard och på fredag eller måndag åker jag och köper en sele. Awesome!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback