Juni

18e juni idag.. Det går så sjukt fort så man hänger inte riktigt med. Vill INTE att sommaren ska ta slut även om vädret beter sig som att den inte ens har börjat.  Vill liksom inte ha vinter igen.. 
Två arbetspass kvar till min korta men ack så efterlängtade semester. Det ska bli helt brutalt skönt verkligen. 

Igår mjölkade jag, som vanligt händer inte mycket då för det är bara att mjölka-sova-mjölka-sova typ. Somnade i sängen framför fast and furius 6 igår, så nice. 

Med hästen har det inte hänt mycket, ska våga släppa henne halva dygnet utan munkorg snart. Snart. När som helst... hehe. Var iväg på kvällstävling i rally i måndags, en inofficiell tävling. Märkte skillnaden direkt när jag gick med nikko, jag spänner mig och det går skit. Till andra rundan fokuserade jag på att bara ha kul, han fick skälla, hoppa och bete sig bara han hade kul. Det funkade hyfsat men långt ifrån den attityd jag vill han ska ha. Hans "problem" är ju att han läser mig så väl... Var med en gång med Vanja också faktiskt, trodde det skulle gå skit och det gjorde det väl typ också men hon hade en positiv attityd och var inte rädd! Hon var dock i höglöp så gick med näsan klistrad i backen och det var så svåååårt att inte kissa överallt tyckte hon.  Kissade en gång så blev diskade Men när hon fokuserade på mig gick hon verkligen klockrent! Så nöjd över min lilla störda. 

Nu ska jag sova en stund till för inatt vankas det jobb. Hoppas det är lugnt, normala människor ska väl iväg och fira midsommar tänker jag.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback