Bästhäst

Ibland blir man ledsen och samtidigt glad. Idag var en sådan dag. Hästen var värr i benen än dagen Innan och det gör en lite nedstämd. Att bli totalt dumförklarad gör mig ännu mer nedstämd. Det är väl ändå som så att man känner sin egna häst bäst, och fattar beslut som gör att den ska må så bra som möjligt. Nå hon fick gå ut med den elaka korgen, hon börjar få äckliga skav dock, inga sår men pälsen är helt borta så ska köpa ludd och sätta över hela skiten. Så kommer hon säker ta av den istället. Alltid ska det ju vara något. Man funderar på varför det ska börja nu, har ju funkat innan alla år. Å andra sidan verkar det vara löjligt många som är drabbade i år. Jag vill vidta alla åtgärder jag kan för att inte hamna i en jobbig situation, förebygga smärta har jag fått lära mig är en bra grej. Sen får folk tycka jag överreagerar och hetsar upp mig i onödan osv. Det gör mig ledsen att bli dumförklarad men jag gör vad jag tror är bäst, jag förebygger. Är det inget att vara orolig för så fine, och är det något att vara orolig för så gör jag i alla fall vad jag kan för att undvika konsekvenser. Jag känner ju ändå på min häst väldigt ofta så jag känner ju de små skillnaderna som kanske andra inte gör. Så varför ifrågasätta? Blir så trött. Nå ska sluta deppa över det nu. 

Red i alla fall en tur i rask takt, ut i skogen på en stig också, var riktigt mysigt.  Skulle bara hämta hem Nala som ska bo här under semestern och handla lite och sedan promenad med hundarna Men fick städdamp när jag kom hem. Nu ser lägenheten hyfsad ut i alla fall. Skönt, ett orosmoment mindre. Imorgon står ridning, promenad, handla ludd och åka till landet på schemat för på tisdag ska jag mjölka igen. 
Det började regna rätt rejält under vår tur, hade en dyngsur och rätt bitter häst med mig hem. Ville parkera med rumpan mot blåsten mitt ute på vägen haha. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback