Träningsvärk

Har träningsverk efter ridningen för första gången på länge. Inte för jag har sjukt bra muskler utan det beror nog mer på att jag inte rider ordentligt haha. Idag får hästen vila, jobb 12-20.30

Imorse var det dags igen, för att säga hejdå till ett älskat husdjur. Det börjar bli lite för mycket av den varan nu kan jag känna. 
Nå Malte har inte mått bra länge, vi tog hem honom till oss för att försöka få honom gå upp i vikt och det fungerade ett tag,  men sen blev han sämre fort. Förmodligen njurarna som slutat fungera. Vi köpte honom när vi avlivade Figge för massa år sedan och då köpte vi honom från ett djurhem, så vi har ingen aning om hur gammal han var mer än att han var äldre än 13. Men så dålig som han var nu så var det inte något att diskutera. Han har haft ett bra liv och fick somna lugnt och stilla.. 

Kan inte använda mina linser just nu, förmodligen för att de är för torra eller Mika ögon är irriterade så det känns lite B. Går runt med huvudvärk konstant, kul. Får se om jag orkar ta en långis med hundarna ikväll, annars blir det en lugn kväll så får vi ta det imorgon... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback