Skillnadsbild

Oftast tänker man inte på det, man är hemmablind osv. Så är nog fallet när det kommer till min pålle. När hon kom till mig var hon ändå ganska normal, men där fick hon leva på de tillgång och utan att jag märkte det blev hon fet som en liten boll. Har spenderat senaste 2 åren med att försöka banta ner henne. Är väl ungefär 2 år mellan bilderna och i alla fall jag ser en enorm skillnad!  Det är rätt roligt att se hur man fått lön för mödan. Trist att hon börjar gå upp igen nu dock. 

Under denna period har hon dessutom ändrat sig väldigt mycket i ryggen och musklat om sig helt.  Förut hade jag ingen aning om hur en sadel ska sitta, nu känner jag att jag har lite mer koll i alla fall. Tänk hur länge jag red runt i en sadel som var helt fel för hästen? Stackars liten... 

Nå nu ska här ridas och försöka banta ner tanta igen. Är som tur va bara en månad kvar på betet så får vi se hur jag gör sen med allt... 

Jag har förresten stört ihjäl mig på att hon är nykil,  hur mycket man än tränar magmusklerna, häromdagen när jag läste om sadelinpassning läste jag dock något om att vissa hästar bara ser ut på det viset helt enkelt, får väl anta att det är så i mitt fall ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback