Ridpass

Ridpasset igår gick väldigt mycket bättre än passet innan. Jag bestämde mig för att testa en teori att ju snyggare hästen är desto bättre går den, så jag lindade ben, satte på boots och en brösta jag fått. Det gick skitbra så min slutsats är helt klart att hur hästen går beror på hur hästen ser ut. 

Nej men allvarligt, jag red fram ordentligt och försökte lägga lite tryck i trav och galopp, vilket gick mycket bättre än förra gången. Sedan bestämde jag mig för att klara av att göra galoppvolter åt höger. Blev kaos igen men sen satt jag tillbaka och lyssnade på henne, höll väldigt lätt i munnen och styrde med benen och säte och då släppte det! Det blev lite jobbigt för henne ibland ändå men i det stora hela gick det bättre. Knäppt för i vänster kan jag ge mycket mer stöd men i höger går det inte alls. 

Nå känns bra för jag fick ett kvitto på att sköter jag mig så sköter hon sig. Det finns ingen anledning till att bråka med varandra för att man inte förstår vad den andra menar. Det är bättre att sätta sig ner, ta en paus och fundera på vad i kommunikationen som blir fel. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback