Fear

Gjorde en sån bra övning (för mig, säkert inte för nån annan) idag. Jag ställde två hinder mitt på ridbanan, det ena några meter längre bort än det andra. Ett kryss och ett räcke. Sedan hoppade jag det ena, gjorde en snäv sväng och hoppade det andra. 

Varför det var bra för mig var för jag kunde riktigt fokusera på att rida hästen och inte vara rädd för hindren. Jag räknade galoppsprång, red på fler, red på färre, tryckte av i språnget osv jag fokuserade på att rida ordentligt helt enkelt!  Hindren låg på 40cm vilket varit för högt för mig innan men inte idag! Jag gav mig den på att jag skulle klara det och då gjorde vi det. Skulle senare galoppera på volt men det gick då inte, tant var lite trött. 

Men alltså shit var ovan jag är att rida i vanlig sadel!  Hade inte ridbyxorna med mig så bara gled omkring haha, inga chaps heller så gör skapligt ont i vaderna.  Inte van som sagt! 

Efter sånahär bra pass är det svårt att argumentera för att lämna iväg hästen också... men jag måste bestämma mig ruskigt snabbt alltså! Snart är det slutet av juli liksom... 

Imorgon ska vi iväg tidigt för att avliva Malte... känns inge kul alls... 

 Såhär ser det ut om man rider 5km på banan haha ;p
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback