Sjukgymnast

Ja, som ett led i att försöka få ordning på huvudvärken (som min läkare hävdar är migrän) så gick jag till en sjukgymnast idag. Hatar ju när folk tar på mig så tänkte att det kunde bli... Spännande. Fick berätta om mina problem och sedan ta av mig (hua) hon tittade på nacken och sa direkt att det inte såg bra ut. Jag har som en puckel där, har alltid trott att det är fett som samlats där liksom men nej. Det är tydligen musklerna som klumpat ihop sig pga överansträngning. Sjukt. Haft hur länge som helst så kommer nog ta tid att bli av med.. 

Hon masserade där och sedan upp i nacken där hon hittade smärtpunkterna, strålade ut i huvudet när hon tryckte så ja, där har vi svaret. Är skönt, även att det nog är lång väd tills det blir bra..nu ska jag massera lite själv men framförallt försöka slappna av, hur tusan det nu ska gå till... Har ju liksom inte ens känt mig stressad? Vill ju hålla på med häst och hund för det är ju min stressterapi, det som får mig slappna av... Måste fundera på detta.


Där det buktar ut i nacken ska det alltså vara helt rakt egentligen. Helt stört att jag inte reagerat på det tidigare...
Kommentarer
Postat av: Vita

Har det blivit bättre med nacken?

Svar: nja, sådär :p
Jenny Karlsson

2015-08-14 @ 18:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback