Nackdelen med att ha en klen hund

Tro mig, nackdelarna med att ha en hund som Vanja är många... Hon har senaste tiden bott hos mina föräldrar eftersom hon absolut inte klarar av att bo i lägenheten. Ute på landet mår hon bra, är orädd och busar så det står härliga till! Nackdelen att dock att det inte blir bättre, jag måste aktivt träna henne för att hennes självförtroende ska bli bättre och det kan jag inte när jag inte bor där. Inte för hon störs så mycket av det i dagsläget men kanske senare när hon ska flytta till mig igen. Det blir dock först i april. Eftersom jag tränar henne så sällan nu så kommer vi liksom inte framåt, även att de få träningspass vi har tar oss 50 steg framåt och ett bakåt. Tro mig, hon är den smartaste hund jag mött. 

Nå jag är evigt tacksam att hon får bo ute på landet så länge och jag hoppas verkligen att det i alla fall kommer funka bättre sedan så vi kan komma igång med träningen på allvar. 
Det må finnas hundra nackdelar med henne men även 101 fördelar, och det gör att det är värt att kämpa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback