Pink fluffy unicorns dancing around

Ibland kan det vara väldigt segt, typ när man sover alldeles för lite efter jobbet. Sedan åker till stallet och stressfixar hästen innan man stressar till boxholm för man ska spåra med hunden. Men när man kommer fram till boxholm inser man att det inte är någon där! När man sedan hör av sig till berörd person visar det sig att de är på klubben. Ja jösses ja. 

I alla fall så gick det hyfsat bra för Vanja på hennes kurs vilket känns skönt! Vi har fått byta instruktör lite hastigt och lustigt men fick en bra övning för att träna följsamhet, så nu ska vi minsann träna varje dag! Det var som var roligast på hela dagen var slutet där jag fick jättemycket beröm om hur duktig jag är med Vanja och hur bra jag jobbat med henne och att hon säkert skulle varit ännu värre om jag inte gjort det. Jag tror ju inte att jag kan något alls och ibland är det skönt att höra att så inte är fallet och att man faktiskt gör rätt. Men sen är ju jag faktiskt utbildad också, även om utbildningen inte innefattade alltför mycket praktiskt så lärde man sig en hel del. Så ja, det var kul.  

Nikko fick sedan gå ett jättesvårt spår, där det varit andra hundar och irrat runt men han jobbade på bra! Han gick inte perfekt och missade halva spåret men slutade aldrig jobba! De trodde inte det skulle vara några problem med ett öppenklass spår, så nu ska vi bara fixa anlagsprov. Igen. Och klara det, hehehe. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback