15112014

Rätt spännande dag igår, eller inte men ja. Sov till 12 (ja, jag börjar bli lite utmattad tror jag) och då var det ju bara att fixa hundarna, mig själv och sen dra iväg och mjölka kor. Var helt själv igår för de var iväg nånstans men det gick bra! Jag kom ihåg allt tror jag. Fick sällskap av en liten fågel, tror den bor i lagårn men den hade hamnat i gropen och verkade ha svårt att flyga. Fick inte tag i den dock så den blev kvar där 😟 Föddes en kalv medan jag mjölkade också, jättestor var den! Fick hjälpa den hitta spenarna, supergullig.

Sedan racer ut till stallet där vi skulle ridit ut en sväng men det blev inget med det. Lika bra kanske för det var kolsvart verkligen. Men red ett litet pass, jag blev så sjukt trött i benen och ryggen så orkade inte så mycket hehe men det jag orkade gick bra! Hon lyssnar bra på stopp nu. Börjar hitta knapparna igen vilket känns bra. Det roliga är att jag behöver oftast bara visa bestämt en gång så sitter det i sen. 

Idag ska vi bli fotade! Jättekul, jag har dock inget att ha på mig själv men det löser sig väl heheh 😜




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback