12112014

Igår fick jag ett åsm sms att allt hos pållen var fixat, jag ba wihoo! Så efter jag jobbat och mjölkat så åkte jag direkt till stallet för att rida. Lite lagom taggad, började ju trots allt jobba löjligt tidigt och hade hållt igång hela dagen. Men såhär i efterhand är jag nöjd!

Hon var ärligt pigg, inte som att jag har sporrar och hon gasar på utan helt ärligt helt enkelt. Så vi värmde upp med att böja igenom på en gång, små volter, stora volter. Sedan trava fram i raskt tempo, fick till en helt amazing förlängd trav. Galopp i friskt tempo också med volter hit och dit.
Jag tränade väl inte på något speciellt, gjorde mycket halter. Testade spinn som gick asbra, bättre åt höger än vänster. Så den ska vi öva mer på! Sedan galopperade jag på en volt, har ju gjort så många byten så varje gång vi kom ut på öppna delen gjorde hon ett byte hehe, så det blev rätt mycket ridning innan hon förstod att hon inte skulle göra så. Tränade på stopp från galopp och jisses alltså vilken häst!! I höger varv     Satte hon in rumpan riktigt ordentligt under! Så nöjd! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback