May. 27, 2014

Passet gick väl sådär, inte för att hästen gick dåligt utan för att jag red så hemskt dåligt. Bara fladdrade runt med skänklarna, red i engelska sadeln och den sitter väl inte heller asbra så flög mest omkring känns det som. Helt hemskt. Vill köpa en allround eller hoppsadel i läder istället för ny syntet är verkligen inte kul känner jag, även att jag trodde den sadeln var så perfekt... Nåväl får la rida barbacka hehe.

Värmde upp lite snabbt (kunde ju knappt rida som sagt, ingen balans alls. Skyller på sadel) sedan galopperade jag mellan olika pinnar i staketet, gjorde halt vid de pinnar jag sett ut. Gick asbra och hon stannade riktigt fint flera gånger. Bra för att stärka galoppen. Kunde tillomed galoppera ett varv i höger utan att hon började dampa. Känns väldigt skönt för mig.

Känns astråkigt att vi missar westerntävlingen på söndag men jag jobbar till 3.40 på morgonen och är bara inte värt det... Så får nog vänta tills i höst vilket är skittråkigt men jaja. Känner mig långt ifrån redo dessutom med dagens skitritt.

Har nu pluggat in de flesta 20 ogräsen på hjärtbladsstadiet. Ska sova för imorgon väntar skola och sen agility, spännande!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback