May. 25, 2014

Jag skulle vilja veta hur allting kommer att bli, vad jag kommer att göra om ett halvår. Men jag vet inte och det stör mig enormt. Jag fick ju i typ februari reda på att jag skulle bli uppsagd från min fasta tjänst, detta på grund av arbetsbrist och anledningar jag helt och fullt förstår. Är nu timanställd och eftersom jag pluggar samtidigt så funkar det bra. Sa ju upp lägenheten och flyttade hem så ja, det funkar.
Men jag känner väl på något sätt att dethär med djurskötare kanske inte är riktigt vad jag önskar egentligen, men vet inte riktigt vad jag vill. Därför har jag i hemlighet önskat att i december, med nya turlistor osv skulle jag bli anställd igen. Idag hör jag det motsatta, att de förmodligen kommer dra in ännu mer. Jag trivs bra och det funkade så bra. Vill bo där och ja, det hade varit så bra allting men nu vet jag inte. Kan ju ta ett vik och hoppas men det känns så... Jobbigt. Plötsligt har jag ingen säkerhet kvar liksom.

Jag hoppas verkligen att jag har fel och att jag ändå får en chans att få fast anställning igen, även om det känns mörkt nu. Annars blir det ju bara till att börja ragga jobb igen. yay.....
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback