May. 16, 2014

Samtalet gick bra och på söndag vidareutvecklas det, mer om det senare kanske ;)

I onsdags körde Vanja agility, trodde inte det skulle gå alls för när vi skulle gå till klubbstugan såg hon människor och hundar och vägrade gå så jag fick bära henne... Jättekul verkligen... Sen gick det asbra, tränade på framåt och hon verkade greppa det, körde lite slalom också men det var svårare. Får träna vidare.

Nikkos tur igår, han skötte sig också exemplariskt. Fast han stannar och bara råskäller när han känner för det och då blir jag sanslöst irriterad... Jaja det är bara träna mer. Säcktunnel och slalom gick hyfsat i alla fall så framsteg!

Idag blir det praktik sedan ska pålle flyttas tillbaka till Torkelsbo. Hon ska testa gå med en annan häst som tydligen är lite ensam så hopöas det går bra! Sedan får hon bo kvar där tills jag vet vart jag ska. Tar 25 min med bil dit den bra vägen så kommer bli askul att pendla, not. Men får hoppas allt annat väger upp det. På söndag är det clinic också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback