tuffa tider

Senaste veckan har väl varit minst sagt hektisk så tid för bloggning fanns liksom inte. Flyttade ut ur lägenheten och la alla mina prylar i ett förråd, bröt ihop och sa upp mig från mitt vikariat, skrev prov i motorlära jag panikpluggat till. Ja listan kan göras lång.
 
Det värsta var dock att jag gick till vårdcentralen fredag eftermiddag då mina magsmärtor från när jag hade maginfluensa ännu inte gått över. Doktorn klämmer och klämmer och säger sedan "du har bråck". jaha tänker jag vad tusan är det? Men jag är sist för dan så blir ivägschasad för att ta blodprov. Sagt och gjort ett misshandlande stick i armen senare och doktorn berättar att allting är normalt, bara bråcket. Han ska remissa till kirurgen så får de avgöra vad de ska göra åt det, så mycket mer förklarar han inte.´Jag googlar ju såklart direkt och det första som kommer upp är pulsåderbråck. Livrädd blir jag men efter att ha googlat lite inser jag att det är i bukväggen. Det gör ont när jag typ rör mig men är väl på gränsen för litet för att de saka göra något åt det. Jag är dock livrädd för operation och det är väl ungefär vad som är i mina tankar konstant nu. Att dö under en operation. Men det känns ju som en liten risk kanske vad jag fattat det som. Det är ju inte kul att veta att man har en utbuktning i bukväggen med som kan gå sönder. Usch det är inte kul alls. Livrädd är vad jag är.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback