Jun. 11, 2014

Nikkos födelsedag idag! Tänka sig att det idag är 5 år sedan min bästaste och finaste vovve föddes, jag är så glad att jag har just honom, att det var just han som följde med mig hem. Även att det var slumpen som avgjorde det. Min första egna hund, ska skriva mer om honom en annan dag, kanske imorgon. Har knappt hunnit spendera någon tid med honom ändå idag. Praktik hela dagen sedan iväg på agilityträning med Vanja och sedan stallet.

Agilityn idag började med kaos och slutade med bravur. Kom in och de höll på att träna byten, försökte få kontakt med Vanja men några människor höll på och tränade på andra sidan planen så Vanja tittade inte ens på mig. Kände irritationen bygga upp inom mig så gav upp, lät henne sitta och titta bara. Sedan på planen efter typ två hinder levde hon upp totalt, det är verkligen hennes grej det där! Tog massa hinder på egen hand, gjorde allt jag bad om och snabbt gick det också! Mätte henne, 46cm, alltså en largehund. Attans. Testade över sånna hinder med och vaddå då, lätt som en plätt sa Vanja. Men blir nog inte lika lätt på tävling.

I stallet gick det sämre, nya padden passa inte alls vilket gör att jag fortfarande inte kan rida med den sadeln... Skit. Fick låna christines men hade som vanligt ingen balans och gav upp. Gick liksom inte. Så tråkigt när vi hade sån connection och nu tagit typ hundra steg tillbaka. Hinner inte rida hur mycket som helst nu heller... Jaja imorgon ska vi hämta en rockard i alla fall, det kommer bli superkul!

Utmaning på facebook att skriva tre positiva, men vill inte bomba så skriver här istället, dag 2/7.
1. Nikkos födelsedag <3
2. Fantastiskt agilitypass med Vanja
3. Sträcka ut sig i sängen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback