Vanja, age 2

Vanja fyllde nyligen 2 år, grattis Vanja! Det var dock inte det jag ville komma fram till. För ett par veckor sedan var vi iväg på rallytävling, en inofficiell tävling så man fick göra två starter, asbra! Nikko levererade som vanligt stadiga 86 poäng, första rundan lite väl mycket nos (trots att han var andra hund ut, vad göra?!). Andra rundan hade vi fått 96 om han inte envisats med att lägga sig vid startskylten...

Nåväl, Nikkos prestation är väl nästan vad jag förväntar mig av honom min lilla guldklimp. Asdutti. Vanja däremot hon chockerade! Hade mest med henne som sällskap, trodde hon skulle tycka det var hemskt men fy sjutton va bra hon jobbade. Visst hon nosa en hel del och gjorde ett moment fel men med den lilla träning hon fått var det ett väldigt bra resultat. 71 poäng fick hon! Första varvet då. Till andra varvet taggade jag upp henne, värmde upp en stund och skulle precis gå in på banan när en stor hund som av någon anledning var fastbunden i en canvasbur fick panik och började springa omkring, buren slängandes efter sig. Det var dessutom en liten hund i buren, ashemskt. Vanja tog väldigt illa vid sig, ville bara va med Nikko. Domaren var snäll och lät oss starta sist, då hade det lagt sig lite men hon var fortfarande skärrad. Stackars liten :( Valde att utgå, fanns ingen mening.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback