Jul. 01, 2014

Sjuknikko. Vi skulle ju tävla igår, i lördags skulle jag bara ta en liten genomkörare för att se att allting funka. Han kändes dock inte riktigt med utan halka efter hela tiden, så sprang lite med honom och visst han gick konstigt, som att rumpan inte hängde med. Framåt kvällen var han ordentligt halt och söndag morgon hoppa han på tre ben till och ifrån. Han morrade åt mig när jag ville han skulle resa på sig ur sängen, inte likt honom. Så jag ringde vet och åkte in med honom. Hon kände och klämde och gnällde lite att han va tjock. Hon kände också att han är svullen i knäleden på höger bak, och att han har ont i ryggen. Förmodligen är det smärtan från benet som strålar upp i ryggen. Nåväl hon misstänker artros (hoppas inte!)

Nu ska han äta medicin i tio dagar (inne på dag 3 nu) och sedan ska vi se om han är ohalt. Just nu är han ju det men är ju svårt att veta säkert eftersom han går på smärtstillande... Hoppas det inte är någon större fara med honom :(

Jag jobbar min första dag ensam på kossegård idag, har tur så fick ta med mig hundarna i eftermiddag. Ska ta med stora buren men förhoppningsvis slipper de sitta i den och kan sköta sig utanför kalvarna. Men är ju skönt att ha med ifall de bestämmer sig för att vara besvärliga. Eller tycka kalvar är äckliga..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback