Nikko och ruttet kött

Så var min sista lediga dag innan dessa två hemska veckor till ända. Det är lite hemskt att tänka så, hade inte varit lika illa om jag jobbat hyfsat normala pass ändå, men nu jobbar jag 10-11 timmarspass på tågen. Hos korna i helgen och sen nästa vecka nöjer jag mig med 9-timmarspass. Nå ser nästan fram emot att jobba hos korna dock, mysigt! 
Mer illa är det att jag inte får träffa pållen på typ en vecka... :( 

Nikko hade inte sträckt sig, i rastgården insåg jag att han har köldkramp i tassarna, för Vanja gjorde likadant. Alltså på riktigt?! Köldkramp? På lapska vallhundar!! Polarhundar! Äsch. Ska gräva fram Vanjas täcke imorgon om det fortsätter vara kallt. De fick vara lösa på tomten en liten stund förut, Nikko hittade en påse sopor och däri en påse med ruttet kött. Försökte ta den men han låser ju käkarna och blir stel som en pinne hela han. Kände mig väldigt hemsk men han fick ju absolut inte svälja den, med påse och allt. Kunde blivit hur sjuk som helst men de fatta ju inte han, han ville ju inte jag skulle ta hans mat som han säkert tyckte smakade som en delikatessmåltid. Jag blev förbannad i alla fall och brottade ner honom och bände isär käkarna (det låter värr än det var, jag tryckte in fingrarna och han vill ju inte bita mig så då lossar han lite och då pillar jag in lite längre osv) samtidigt som jag drog i köttbiten. Jag fick ut den men hur många gånger jag är tvättar mig luktar jag ruttet kött... Hemskt mej tänk om snutte ätit upp den. Inte okej. Jag är på hans shitlist nu.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback