Dö.

För att fortsätta på mitt rage-attackinlägg igår. Klickade på en länk på Facebook idag, det skulle jag inte gjort. ( http://blackieojag.blogspot.se/2013/10/idag-las-mitt-arende-gallande.html )
Handlar kort och gott om en hundtränare inom skydd vad jag fattat det som som misshandlar sin hund rätt rejält. Nu kan det vara nyanserat och man ska se till att inte tro på allt man läser osv men JAG har sett tillräckligt för att förstå att detta kan vara sanning. Om man misshandlar hunden så pass att den kissar på sig, och dessutom har det i sin träning att hunden SKA bli så rädd att den tömmer analsäckarna och kissar ner sig, ja men då kanske du ska fundera på om du inte har allvarligt fel i huvudet. Ska det göra hunden till en bättre hund om den är rädd? Nu vet jag inte hur skydd fungerar då jag bara sett det som snabbast men där var ryck i kopplet och sparkar, det verkar vara vardagsmat.

Om hästar är tuned in efter människan vad är då inte hundar? Du kan vanvårda en hund rätt rejält och den kommer ändå vifta på svansen när den ser dig. Du kan ta deras tillit och fullkomligt vända den uppochner och slå skiten ur dem och de kommer älska dig ändå. Hur rättfärdigar du att slå halvt ihjäl en hund som ligger på marken och skriker? Den har förmodligen gjort så gott den kan och det är du som är för otydlig. Nej jag blir illamående av att läsa hur man uppsåtligen kan skada djur. Jag råkade trampa på Nikko en gång när han var ivägen, han skrek helt hjärtskärande och la sig sedan på rygg och bad om ursäkt, för att JAG trampade på honom. De är så snälla och vi bara misshandlar tilliten totalt. Jag mår illa nu, på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback