försvunnen hund

Igår hade Linnea Vanja medan vi var iväg till gbg. precis när vi packat ur allt skriver hon till mig att Vanja inte kommer när hon ropar, de hade varit ute hela dagen och hon hade alltid vart på gården och kommit när hon ropade men så poof så var hon borta. vi sprang runt och skrek (d3t blåste halv storm med), åkte med bilarna men ingen vanja. Ungefär tusen hemska tankar flög runt i mitt huvud, trodde bombis hon var stendöd nånstans. Påkörd. Men hon hade inte skällt när hon försvann vilket hon brukar när hon jagar... Hursom så går jag längs vägen och skriker, ångest från helvetet och halv panik när jag ser vanjas reflexsele spegla i hagen. jag går emot henne men hon springer bort från mig, när jag skriker ännu högre ser hon det är jag och jisses, en sån glad hund. Hon försökte ta sig genom stängslet men det är fårstaket så hon kom inte igenom. Säkert hade hon varit i hagen hela tiden men skygg för folk som hon är hade hon inte känt igen oss i blåsten och inte kunnat ta sig ut. Hela hon var dyig så hon hade kanske fastnat i sumpmarken eller något också... Hursom så tror jag hon suttit fast och inte kunnat ta sig till oss för jistanes så glad hon var, hoppade runt och skrek i säkert en halvtimme. Tur hon är välbehållen <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback