Hundmänniska vs Hästmänniska

Läste ett inlägg idag där det diskuterades hejvilt bland annat om att man ska skjuta en hund som ger sig på en häst. Ska inte diskutera ihjäl mig om detta för det skulle jag säkerligen kunna, när är hunden ett hot, när är den farlig, var går gränsen osv. Men det är inte poängen.

Jag bara insåg så klart att jag är mer en hundmänniska än en hästmänniska. Ändå har jag hållt på med hästar sedan jag var 6år och hundar i typ 4 år. Jag prioriterar hästträning framför hundträning men ändå ligger hundarna mig närmre om hjärtat. Vissa människor i denna tråd tyckte att jamen skjut hundarna bara, de kan ju eventuellt göra något mot våra pluttegrisar såsmåningom.

Självklart skulle jag bli ledsen och apförbannad om en hund gjorde något mot Ängla men jag bara insåg det att nej, hundar is the shit. Vet inte ens varför, det bara känns så. Blir asirriterad på folk som vill skjuta hundar bara sådär. Eller några djur alls.
Nikko blev attackerad av en häst en gång, skulle jag skjutit den hästen då? just askin.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback