Byta stall?

Mailade mest för sakens skull på en annons jag hittade om en ledig stallplats, det lät bra så jag var och kollade på det idag (åkte till Skara bara för det woho). Det var väl ganska fint, fanns en stor box och en liten box, jag skulle ha den stora i så fall. Hagarna var STORA och det fanns en bra ridbana och ett minimalt ridhus på gården. Alltså allt som allt så var det ganska bra förutom att det var box och hästen måste stå inne rätt mycket då. Vilket jag INTE tycker om. de tog in runt 17-18 på värsta vintern (eller när det blir mörkt?).

Jämför då detta med Malmsäter, där finns en ridbana som är 20x40 (denna var bra större) men det är lösdrift och de ska fixa med fodringar så vi slipper oroa oss för det. En smärre höjning i priset men det kommer ändå landa runt 500-700 BILLIGARE än det andra stället, jämför då också att det andra stället är en bra bit bort och man måste ha bil, så det blir extra kostander i bensin.

Visst tjänar jag pengar under sommaren och skulle kanske kunna knyta ihop det genom att ta av dem. Men det har varit tight vissa månader nu att lyckas knåpa ihop ekonomin så att riskera det ännu mer genom att flytta till dyrare känns sådär.. Ska fundera över det lite till för det är ju rätt gött med ridhus, men just nu känns det som om malmsäter känns bättre i och med att det är billigare, samt lösdrift. Dessutom trivs jag bra där och det är mysigt.

Ängla och jag kommer ju inte tävla någonting speciellt heller inom närmsta framtiden, så hur viktigt det egentligen är med ett ridhus kan diskuteras. Visst är det gött att kunna rida egenom hästen ordentlige men det 3 månader som ´man inte kan rida på banan kan man ju alltid rida på fält eller liknande. Överlevt utan ridhus alla andra år så borde göra det nu, men visst vore det najs...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback