RIDNING!

Idag red jag faktiskt! Gick dessutom upp till stallet för trodde att det skulle vara snorhalt och inte gå att cykla, men vägen var helt bar.. ÅH tänkte jag då. I alla fall så satte jag på henne martingalen som jag köpte på Skara hästsport igår, alltså seriöst de HAR inga billiga saker där, bara snordyra märkesgrejjer, 299 spänn för några remmar? Funderade på att göra en själv först men det hade bivit så fult så fick bli den. Ja tydligen ska det ju göra att det blir svårare för hästen att stegra i alla fall eftersom de inte kan dra upp huvudet. Jag gillar inte ens extrautrustning men för säkerhetsskull kan man ju ha den när man rider ut ett tag framöver i alla fall.

Är sjuk så jag slöred mest lite på ridbanan, hon halkade först och gled fram med framhovarna för hela ena långsidan var seriöst en isbana, men när vi höll oss på andra gick det bra, tränade att hon ska gå i form lite runt och fint bara, inte så jättestora krav. Hon tycker att det är roligt i alla fall, det märks hehe. Längtar tills det blir februari så vi kan rida i ridhus och TRAVA hehehehe

Hon hade dessutom tagit sönder sitt täcke, så det var ju en himla tur att jag precis fått hem mitt nya som vart skitstort på henne haha



Det är ju tur att hon är så snäll i alla fall, hon står helt lös när jag tar av henne sakerna och jag "leder" henne helt löst ut i hagen, hon har börjat lyssna rätt duktigt på min röst bara :)

Vi ska nog bli ett bra team så småningom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback