Mydog och Lapsk Vallhund

Mydog var rätt fint, det var fruktansvärt mycket folk och inte lika mycket saker till salu som jag trodde det skulle vara, det var mer utsällningar överallt (synd att jag inte ställer längre dårå höhö). I alla fall så gick vi runt och kollade lite på alla saker, jag köpte ett nytt halvstryp och en sele. Det var lite kul när jag skulle köpa selen för jag visste inte vilken storlek som han skulle ha, och han som sålde tyckte jag skulle ha en fyra som visst var till golden (han visste inte vad en lapsk var) men jag tyckte det var lite litet så tog en i storlek fem, och när vi kom hem passade den perfekt! halsbandet var aningens stort dock men kanske får jag skänka den till gielas då :)

SLKs monter var rätt fin tycker jag, de hade hundarna uppe på pallar typ och sen samemönster i bakgrunden. När jag var där hade de två lapska uppe och två svenska. Jätteduktiga var dom! Satt jättefint och lät alla pilla på dom, önskar jag kunde ha Nikko sådär också haha! Men jag ska passivitetsträna honom massa så blir det nog bättre.

De hade även en rasparad och lite uppvisningar som vi kollade på, det var väldigt roligt :)

Speciellt roligt var det att när vi gick runt bland rasmontrarna kände jag mest bara; njäh... tills jag kom till lapsk <3 är det så man vet att man valt rätt? Även vid rasparaden när de sa att det var vårt nordiska kulturarv osv så blev jag lite glad. Det är synd att Nikko aldrig gick längre inom utställningen då både han och jag älskar det men det blir lite svårt, dels som kastrerad men även för att hans svans är som den är. I vår ska vi i alla fall fixa anlagsprovet!

Nu ligger min undersköna hund på golvet och gnagar på ett ben, han är så söt <3



Halsbandet jag köpte



hunden


selen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback