Irriterande snickaregubbar

De håller på att bygga om taket på grannhuset, allt väl förutom att de börjar klockan 07.00 6 dagar i veckan, alltså inklusive lördagar.. Polacker tänker jag men det är det inte, tvättäkta västgötar..

För några dagar sedan höll de i alla fall på att ta bort saker från hustaket och det skvätte gnejs åt alla möjliga håll, självklart ner på min hund smo blev livrädd och började skälla, varpå en kille fortsatte provocera. Barnsligt tänkte jag och gick därifrån.. Nu hade de tydligen ställt en toalett precis vid hörnet av mitt hus, en sån portabel bajamaja haha. I alla fall så gick jag förbi med hundarna varpå den där dryga snubben slänger upp dörren utan att ens se sig för, rakt på båda hundarna. De blir givetvis livrädda, Akka skäller till en gång varpå Nikko drar ut sitt fulla register, reser ragg, morrar, skäller och visar alla sina vassa tänder. En normal gubbe i det stället skulle ju ignorerar och gått därifrån, kanske tittat lite suspekt och blivit rätt. Denna snubbe däremot, lutar sig framåt i en hotfull position och voffar tillbaka mot hunden som blir ännu värre. Det är halt och jag kämpar med att hålla två hundar som morrar och bara SKA FRAM till snubben, och han provocerar ännu mer?

Jag var jättenära att bara släppa hundarna så de fick springa efter honom och se hur han reagerat då, men han hade säkert sparkat dom..

Akka kan ju dock bitas, det vet vi ju ;) men seriöst, vem beter sig så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback