hej jag heter Jenny och jag är kass

Jag orkade inte ens gå upp i morse så jag sov. Länge. Men nu blir det snart skola och lyssna på förprövning av stallar från SJV synvinkel, tror det var det på eftermiddagen i alla fall, annars var det ur någon annans synvinkel.

Har blivit lite ledsen över att flytta från min vackra lägenhet men så insåg jag att jag kan få bostadsbidrag i den nya med vilket gör den ca 1000 kronor billigare än den jag har nu. NAJS! Så nu ska jag bara slitas från mitt söta gammeldags kök, mina fina vita spegeldörrar och limegröna dörr. Mina små 6-delade fönster som inte går att öppna, kullerstenen utanför fönstret, granntanten som skriker att hunden inte får gå inne på gården, tvättstugan som ligger 20 trappsteg ner, den låga takhöjden som gör att långa personer inte kan vistas här inne. Ja, men det är väl tur det.

Något jag inte kommer sakna är att det är så lyhört att jag hör grannen snarka och att ventilationen är så kass att det knappt går att andas. As a matter of fact så hade jag ändå tänkt flytta till sommaren för att det typ inte går att andas här inne när solen ligger på.

Jag tror att den nya lägenheten blir bra (trots att den ligger i ett "vanligt" hus och precis utanför kullerstenskvartert *bitter*) men det blir större, balkong finns och Nikko får sällskap av Akka.

Nej om man ska ta och skriva lite kul reflektion i typ tio minuter innan det är dags att ta på sig skorna. Det blir nog till att börja packa ganska snart känner jag med all skit som finns här inne, flytta är inte kul, speciellt inte när det finns tveksamhet inblandad. Kommer ihåg sist jag flyttade, då var jag astaggad haha

random bild på en tiger;
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback