Finaste Ella

Det gick faktiskt väldigt bra idag, även att jag hade ont i magen innan jag skulle rida, så sjukt nervös. Skulle rida med Elin i alla fall men hon var lite seg så jag tänkte jag kunde longera lite på fältet så länge så hon gjorde av med lite energi, och energi hade hon haha. Gick bra först, eller det gick bra jämt men först gick det lugnt, sen lade hon iväg i galopp på volten och stegrade och bockade om vartannat, kickade och reste sig så högt hon kunde och viftade med fötterna, skitglad var hon haha

Sedan klädde jag på henne allt och vi tassade iväg, är lite jobbit att rida nu eftersom hon inte har snösulor så det blir styltor på en gång, men vi tassade iväg längs vägarna i alla fall, bakom stabila kolan haha. Var lite svårt när vi skulle trava dock för dels travar Ella snabbare och dels så var det hårt på vägen :(

vid ett tillfälle blev båda hästarna vettskrämda av en livsfarlig shettis som hoppade ut från bakom buskarna, helt livsis!

Längtar tills det blir sommar nu så man slipper sitta och skaka långt efter det man kommit hem och duschat, brr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback