Jobba beslut.

Linnea smsade ikväll o sa att hon funderade på att ta Ella istället, då började jag fundera på det hela lite mer ingående, eller det har jag ju gjort hela tiden, men ännu mer. I alla fall så kom jag fram till att jag skulle tycka det var lite jobbigt ifall hon hade Ella, och att jag hade en annan häst. För trust me, även att det är en nordis så skulle jag känna mig bitter eftersom jag egentligen vill ha en travare.
Men så tänkte jag såhär att:
1. De andra hästarna jag ska kolla på har även dem svagheter, den imorgon är jättefin men är inte heller helt hundra med trafik, och tydligen ganska stark men jag ska ändå provrida den imorgon. nordisen nere i Borås hade typ aldrig ens träffat på lastbilar och var dessutom inte något större fan av att gå på banan, och det vill ju jag en 2 dagar i veckan i alla fall..
2. Jag går ju trots allt etologi, jag borde ju kunna träna bort det?
3. Jag har ett skitbra kontrakt med ägaren, hon betalar försäkring, skoning samt halva veterinär kostnaderna.

Ett stort fett minus dock till att jag just kom på att det benet som hon har problem med även var svullet när jag var och provred.. Tänk om det är något fel på det?

Ja imorgon ska jag i alla fall och kolla på en nordis och provrida den, uppe i karlstad. Får hoppas att det blir bra och att jag kan komma fram till ett beslut snart.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback