Fin dag

idag har varit en såndär fin dag då man har haft hundra saker att göra. Till att börja med gick jag upp svintidigt för att lämna katten hos veterinären för en grundgenomgång. Gick hem och slocknade i sängen någon timme innan det var dags för nästa uppdrag som var skolan i några timmar Gick hem och gick en sväng med hunden innan jag hämtade katten. Katrerad, tatuerad och vaccinerad, ska tillbaka om 10 dagar för att plocka bort stygnen och om tre veckor för att vaccinera igen. Nala var sig själv när hon kom hem ändå, smällde till Nikko på nosen när han blev för jobbig och knatade runt som värsta divan haha så hon är som vanligt. Sedan for jag och Elin med Lina som började på ridskolan idag, hon var jätteduktig! Och jag själv blev jättesugen på att rida lektion så kanske tar någon lektion någon gång framöver tehe (A) Sedan tog jag en promenad med Nikko och tänkte på vilken tur jag har som har alla mina fina djur.

Min hund som jag tycker äckligt mycket om och som tycker äckligt mycket om mig med, som ligger bredvid mig i soffan och snarkar, som kanske skäller lite väl mycket ibland men som alltid är så genomsnäll. Min söta katt som den tuffaste katten som finns och som faktiskt är den av mina djur som har bäst psyke. Hade det gått hade jag avlat på henne men det känns som att bondkattaveln redan är så okontrollerad och hon är ju blandras så NEH. Sen har jag min pålle (som kanske blir min sen) som kanske är en cepehäst egentligen men som har potentialen att bli riktigt vacker, och som alla hatar för att hon är travare men som jag älskar just därför.

De är fina, min lilla familj <2+1
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback