dagen

Började i halv panik då jag drömde en mardröm om en väldigt stor och väldigt läskig ekorre som försökte mörda mig :( Men jag lyckades ändå somna om och dra mig upp till stallet för att rida med Louise, longerade Ella en stund innan och hon skötte sig fint, tyckte nog att det var skönt att springa av sig lite. Tills hon tröttnade alltså och ställde sig och sparkade, men då började vi träna på annat istället, har lärt mig att det inte är någon idé att bråka med henne, det blir bara värre då. Sedan klädde jag på henne (hon hade BTW hennes oerhört snygga TURKOSA lindor! asfräna!) och vi red ut en sväng, Arizona fick gå först fast det gillade hon inte alltid och betedde sig lite som Ella och stannade och backade och höll på, Ella fick gå först en gång och stannade bara en gång men gick framåt bara jag backade så det löste sig ganska fint. Vi red dock inte så långt för det var isgata och har inte mycket till brodd.

Imorgon får vi se vad som händer, kanske drar vi oss en sväng till ridhuset? Hennes sko satt dock lite löst och hon hade tappat en söm så får se hur länge den sitter kvar, dumma häst.

Ringde dessutom Jenny och det är nu helt klart att Ella blir kvar hos mig, om vi trivs och så kanske jag till och med tar över henne tills efter sommaren, men då ska jag ha sommarjobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback