truddelu

Nu har jag varit inaktiv ett tag

Idag hade jag absolut ingenting att göra så jag tog med mig min hund på en cykeltur, men en bit bortanför brukshundklubben hittade vi en ganska fin stig som jag tänkte att vi kunde prova. OCH OM DET VAR ROLIGT ATT VARA LÖS I SKOGEN DÅ? Nikko var en lagom lycklig lapp kan jag säga! Han lyssnade dessutom fint och stannade när jag bad honom, fram tills vi var tio meter från cykeln då han drar iväg ut på vägen, väl där ser jag att det är en annan hund som han tagit sikte på. Han ställde sig dock bara en meter framför och tittade på den så var väl egentligen ingen större fara. Jag sprnag fram och drog bort Nikko fort som tusan, men blev helt hjärndöd och killen med andra hunden gick iväg, så skapligt trött på mig själv att jag inte försökte prata med honom och be om ursäkt.. Men han skrek inte på mig så antar att han inte blev så arg, dumma Nikko att springa iväg sådär.. Dumma mig att inte ha mer koll på min hund eller koppla honom tidigare..

Gjort är gjort antar jag och Nikko hoppade ju faktiskt inte på hans hund så är inte mycket att göra åt, får hålla Nikko i koppel framöver x) Ska dessutom tortera honom med cykeln varje dag nu så han har en chans att bli slank tills utställningen (om jag nu ska vara med på den?) Vore kul och är ju fin träning men är en lite dum vecka sorgligt nog...

Nu ska jag sluta tänka på allt dåligt och istället bege mig ut på en kvällspromenad med min lurv och sedan sova för imorgon blir det stallet hyfsat tidigt!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback