Krabat <3

Kom på mig själv med att tänka att det är mer än 5 månader sedan Krabat avlivades nu. Satt också och tänkte en liten stund ifall det verkligen var rätt beslut, jag kanske skulle tagit över honom? Kunde han blivit bra? Det är det ju ingen som vet. Men han hade förmodligen inte kunnat ridas, så alternativet var sällskap. Hade han trivts med det? Nej. Arbestmyra som han var. Det kunde gå upp igen när som helst och han kunde få ont igen, ut och in till kliniken, sprutningar och sjukhage. Nej, ibland kanske det är bättre att låta dem vandra vidare.

Trots det så fäller jag en tår över honom och tänker att finare häst fanns då inte, så personlig och mysig.. Så villig att lära. Hade vi fått mer tid tillsammans är jag övertygad om att vi hade kommit långt.

Finns egentligen en miljon saker att säga, han var så underbart fin. Men det är svårt att få ner det i text, saknar honom något enormt men är ändå glad för den fina tid vi fick spendera tillsammans.

En sak jag kanske inte nämnt tidigare heller var att precis innan han blev halt hade jag precis börjat köra honom! Jag visste inte om han var inkörd sedan tidigare så jag tömkörde mycket och han trivdes som fisken i vattnet, när det funkade satte jag på vagnen, då stod han med ens blixtstilla och liksom väntade tills man spänt fast honom och bara väntade tills han skulle gå! Skitmysigt var det, backade aldrig får något.. Söten. Han tyckte verkligen att det var skitkul och var inte alls galen eller sprang på, travade jättefint och lugnt. Han var världens finaste häst <3








Kommentarer
Postat av: Emeli

Fina killen :( Så tråkigt att det blev som det blev. Men jag tror verkligen inte att han hade trivts som sällskap. Knappt ens som promenadshäst. Han hade alldeles för mycket arbetsvilja. Tråkigt bara eftersom han var så livsglad och verkligen en på miljonen. Nu var han ju kanske inte min typ av häst, men tyckte om honom så himla mycket just för att han var så egen och personlig. Det blev verkligen tomt efter honom. Han tog så mycket plats.

Men jag är glad att han fick vara hos dig det sista, så att han fick bli riden riktigt ordentligt. Det var precis det slut han borde fått!



Vill gärna ha numret förresten :)

2012-06-02 @ 10:44:11
URL: http://tillhast.wordpress.com
Postat av: Emeli

Älskar att på alla bilder utom en så är öronen spetsade, det visar verkligen hur nyfiken och positiv han var, även om han var en jävel på att jävlas.

Och på den bilden han inte har öronen framåt ser man verkligen hur djupt koncentrerad han är, där ser man verkligen arbetsviljan.

2012-06-02 @ 10:45:48
URL: http://tillhast.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback