Fajn hest

Idag var en ganska händelserik dag. Vi var och kollade på höns och kosläpp, hihi kossorna var jättesöta! Sedan for vi direkt och hämtade en transport, fixade Kolan och åkte iväg till Stenungsund med honom till hans ägare. Var lite sorgligt, speciellt när man säg vilka minihagar som han skulle få gå i sen, hua.

Men i förrgår var jag och red i outfiten som synes på bilden! haha fick ett ryck och bestämde mig för att arbeta henne lite från marken, slängde på sadeln ifall jag skulle få för mig att rida, vilket jag också fick. Ängla är väldigt välhanterad från marken men jag tror de använt sig av andra signaler än vad jag gör, så det gäller att även där (precis som i ridningen) hitta vart knapparna sitter så det blev oerhört basic. Rida gick ganska bra faktiskt, var lite svårt att ställa åt höger och därigenom väldigt svårt med högergaloppen så gav mig ganska snabbt såfort hon gjort en fattning rätt.

Tjockishest, har dragit ner på maten. Känns bra för min ekonomi faktiskt, denna månads höräkning var ikke att leka med! Funderar seriöst på att byta stall dessutom, de har en plats ledig till hösten i ett stall som ligger en liten bit bort (närmre Skara). Det som är skönt är att jag slipper sitta och räkna på hur mycket alla ska betala varenda månad samt att de där får mat fyra gånger om dagen. Istället för två. Dessutom behöver jag inte fodra en endaste gång, på Malmsäter behöver jag fodra typ jämt. Det andra stallet är lite dyrare (fler tjänster också) och det är box (hata) och små hagar (allting är litet i jämförelse) men ska gå dit och kolla i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback