dum.

Igår vaccinerades Ängla, det var jätteroligt. Vi kom till kliniken först av alla (jag red dit) och reaktionen var typ just den, RED DU HIT?! Det var lite roligt. Sedan kom hon som sitter i receptionen (som känner igen mig men jag minns aldrig hennes namn) och undrade om det var en ny häst jag hade och vilken ras det var. Jag berättade att det var en korsning men mest nordsvensk och lite gotlandsruss och annat och hon började skratta, en annan snubbe som jag tror är hovslagare där vek sig också dubbel, är det så roligt att det är gotlandsruss alltså? Det var i alla fall samma veterinär som hade hand om Krabat som vaccinerade, jag gillar henne hon är trevlig och bra :)

I förrgår var det rätt hemskt väder, haglade och blåste motvind när jag cyklade till stallet och väl där var det snöstorm hehe men vi lyckades i alla fall rida bort till sandvägen och galoppintervalla där, svettig hest! Men hon har blivit så grymt tittig för precis allting, och slänger sig åt sidan och tvärvänder, tur jag har westernsadel så jag inte trillar av i alla fall. Idag får vi se vad jag gör, om jag gör något. Kanske bara följer med upp och tar med Nikko ut när Lina rider, vi får se.

Nu ska vi iväg och vaccinera katter i alla fall :)

Kommentarer
Postat av: Emeli

Vad kostar en klinikvaccination?

2012-04-11 @ 23:22:41
URL: http://tillhast.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback