Planer för Nikko.

11 Juni fyller min älskade bäbis 2 år, två år sedan han kom till världen. 22 månader sedan han kom hem till mig och förändrade hela mitt liv. Saknar honom så sjukt mycket när han inte är här fast vet att det ändå är bättre för honom att vara hemma nu eftersom jag är så sjukt stressad.

I alla fall så har två år gått och jag har varit allmänt förvirrad angående vad jag ska göra med honom. Agilty? Lydnad? Spår? Vilt? Person? Sök?
Ja, förvirrad helt enkelt.

Har ju testat lite lydnad men han bara skäller och är allmänt jobbig. Testade däremot att låta Jimmy springa in i skogen och gömma sig och sedan skulle Nikko leta upp honom, gick super! Lite för snabbt och slarvigt men han tyckte verkligen att det var jätteroligt så jag har bestämt mig. Personspår it is, i alla fall till att börja med.

Anmält mig till en kurs som börjar i juni, ska bli väldigt spännande, tror det svåra kommer vara att lära honom att han ska ta med sig pinnen tillbaka till mig, det kommer nog gå sådär men såfort jag kommer hem så ska vi träna träna träna och jag ska verkligen ta tag i mig själv och verkligen göra det! Så får vi se hur det går haha.

Går allting enligt planerna så ska vi starta i en apellklass till slutet av sommaren, bara för skojs skull. och se hur det går liksom :D Man får ju tydligen lägga sitt eget spår och det ska vara 100-150 meter vad jag fattade, det svåra är som sagt pinnen.. men blir att träna massa!:D

Min älskade bäse-bus! <3



bäbis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback