2

Jag brukar vara rätt bra på att avskärma mig, att inte låta mina tankar nå in till mig, att vara så upptagen att jag inte kan tänka på någonting annat, alls. Men ibland fungerar det inte. När man blir påmind om vilket datum det faktiskt är, hur det skär i hjärtat och hur såren fortfarande svider. Det gör inte lika ont som då men det känns, det gör det faktiskt fortfarande, även att det inte borde göra det.

"Det som inte dödar gör dig starkare" är ett uttryck som faktiskt borde tas en ordentlig titt på, för inte kan jag säga att detta gjort mig starkare, och obviously så lever jag fortfarande.

Jag har ändå lovat mig själv att denna gång ska jag inte låta det dra ner mig. Kan inte hindra några tårar från att rinna (även om det skulle låta väldigt poetiskt) på grund av den enkla anledningen att det inte finns några som vill rinna. Mitt öppna sår har bildat en ruga, lätt att dra bort och kanske, kanske kommer det börja blöda igen. Men gör det inte det, så... Ja.

Jag har inte mycket till val förutom att låta det bära eller brista

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback