paus nummer två

Jag förstår inte varför detta pluggande går så segt? Tog en paus förut och åkte till stallet och red lilla travaren
och det är sjukt vilka framsteg!
När jag började rida honom för typ en månad sedan (?) va han typ wacko, det gick inte att trava och han höll på att bocka ihjäl sig, sedan började vi med NH, jag och kämpade på som en idiot med att få honom att trava lugnt, med massa hjälp från Elin annars hade jag väl fortfarande suttit och bara neeeej jag vååågar inteeee.

Idag travade han väldigt lugnt och fint och det fungerar att reglera farten, däremot INTE att reglera hur mycket jag skumpar, haha det är sjukt, dålig är jag. i alla fall. men han är väldigt svag i höger :/ så han tog typ ett galoppsprång lite då och då, så jag drog nytta av det och fattade galopp. Bör noteras att jag försökt förr i vänster och att han dampat loss totalt då, men idag tog han den hela två gånger! :D lyckades däremot inte hålla igång den men det fungerade ett tag i alla fall! :D

Nu ska jag väl plugga i typ tio minuter till. CIAO!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback