changes

Timmar blir till dagar, dagar till veckor och veckor till månader som i sin tur slutar i år. Ett år. Det är ganska lång tid ändå. Självklart behöver inte saker som betydde någonting för ett år sedan betyda någonting idag, det är ju självklart, ellerhur? Ord som förr hade någon betydelse behöver inte ha det nu, ett ord som fick min mage att pirra behöver inte göra det nu, ellerhur?

Kanske är det bra att glömma, kanske tjänar jag på att förlåta, förträna och gå vidare. Eller så låser jag in min smärta och allting blir värre när det väl brister?
Men om allting förändras, om även jag förändras, så kommer jag ändå någongång bli hel, jag kommer ändå kunna stå på egna ben, ta egna beslut och kanske någon gång glömma.

För vad ska man egentligen göra, när alla minnen gör för ont?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback