Löshoppning

Tyå i förrgår var en tjej o provred Krabat, hon ska rida honom lite i sommar då hon hade hästabstinens och inte tillgång till sin sköthäst, så då får hon låna Krabban lite. Fast han är ju lite jobbig, hon fick honom i en fin högergalopp men inte alls i vänster :/ blehj att han ska vara så förbenat jobbig! Det är bara att träna vidare. I guess... Vore fint om jag kunde vara med på det där ridlägret de skulle ha, det behöver han, och jag! hihi! I alla fall, igår fick han stå då jag var upptagen och mådde blaj och hade agilitykurs. Idag skulle det anordnas en löshoppning så då hakade jag på, har inte löshoppat honom sen typ april. Men han tyckte det var jätteroligt men tvekade lite som vanligt.

Trist att han ska vara så bomrädd men jag vet absolut inte hur jag ska träna bort det, han seglade i alla fall över typ 80 eller 90 eller vad det var, men sitter man på så stannar han på 30. Helt jättejobbigt. Bommar på marken kan också vara helt livsfarliga ibland. Förstår mig inte på den hästen.

Träna mer på det med alltså!
Mår jag inte för mycket blaj imorgon så ska jag rida!

Jag känner mig ensam också, DUBBELBLAJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback