blahaj

Har haft en väldigt jobbig dag med hästen några dagar sedan. Blir så trött på honom när man rider ut och han bara stannar och vägrar gå framåt... Men när man rider med andra går det finemang! Igår red vi på banan och hade ett moment, jag red honom på mittvolten och skulle trava men han var övertaggad så vi testade lite galopp och det gick ju hyfsat, vänster var svårare. Satte upp ett litet hinder på 35 och red över det på en stor volt, skitfint!

Hoppade av och höjde till 50 (tihi) det är ungefär så högt jag hoppat sedan jag ramlade av blackie och jag var ju livrädd men för en gångs skull tyckte han det var roligt (tack löshoppningen!) och han litade på sig själv och hoppade över jättefint! fast han har lite svårt att bedömma avstånd men det kommer nog senare, vi hoppar ju inte så ofta men en gång i veckan tänkte jag att vi ska försöka. Efter hindret kom han in i en så sjukt fin vänstergalopp så jag typ dog lite grann, och han behöll den resten av varvet också! Amazing!

Han gick även i form i traven, DE DU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback