Medryttare

Igår eller nån gång lade jag ut en annons om att jag söker medryttare till Krabbahhhnn
Nu är det lite så att jag alltid betalt en liten pening för att vara medryttare, eller så har jag varit det gratis, aldrig har jag fått betalt för att vara det.

Så tycker jag också att det SKA vara, jag menar det kostar en fair deal att ha häst och då tycker jag att om man nu rida någon annans häst hälften av dagarna i veckan, ja då ska man betala med!

Så var det någon som svarade på min annons i alla fall och så sa jag att jag hade tänkt mig 400 i månaden, och hon säger då att "det är väl snarare du som ska betala mig" jag förklarade min syn på fallet och då fick jag till svar att om man har hästen på foder, då lånar man den och då får man betala, är man medryttare så ska man rida gratis, eller få betalt!

Jag känner folk som kan rida honom gratis, eller så får han stå, det är ju ekonomin jag vill ha lite underlättning med...
Denna person bodde dessutom 25 min bilresa bort (hon lär ju absolut komma 3 ggr i veckan eller hur!) Hon var 15 och hade ridit i 8 år. Aldrig att jag skulle ge henne pengar för att rida hästen! Nu vet jag ju inte, hon kanske rider som en dröm, men ska jag ge pengar för att någon ska rida hästen så ska den personen rida betydligt mycket bättre än mig (inte för att jag är jätteawesum men ändå) jag har ändå ridit lika länge som denna jänta levt.

Så nej, jag hoppas jag hittar någon annan, som inte är så nedrans snål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback