lägenhet

uuh, jag älskar min lägenhet, den ligger jättenära precis allting, tar typ 2 minuter att gå till skolan och lika lång tid att gå till affären. Enda nackdelen är att när det är varmt så blir det typ  VARMT alltså ohälsosamt varmt eftersom det inte finns någon ventilation what so ever. Likaså om datorn varit igång länge eller nått sånt.

Men till nästa sommar har mor och far inte möjlighet att hjälpa mig med hyran, och jag lär ju knappast veta i februari (3 månaders uppsägningstid u know..) ifall jag fått sommarjobb/kurs. Så jag har börjat fundera på att flytta upp till Kaplan (där alla hippa studenter bor) till en 1,5 rumslägenhet. Den är ju bara hyresfri en månad så det är väl exakt skit samma egentligen men hjälper väl lite.. Far var inte jättetaggad på att dra hem alla mina grejjor till dom även om det är vad jag allra helst skulle velat hehe...

Inte har jag ju heller speciellt mycket pengar jag kan tjäna under tiden, det kommer bli tillräckligt knapert att leva när man har häst också..

Nu är det ju så att jag inte vet om hästen kommer stanna hos mig, jag hoppas ju innerligt på det men man vet ju aldrig. En anledning jag har att tveka på kaplan har varit att det är 300 kronor dyrare i månaden och det är väl vad jag får över om jag har kvar hästen o bor där jag bor nu... knapert... haha

Jaja nu kom jag på att det är 6 månader kvar till februari, då jag måste säga upp den, så det är ju egentligen rätt chill x)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback