ARG.

Jag är A-R-G.
Igår skulle jag rida, men när jag skrittat fram och börjat trava så visar det sig att han är halt. En skithård knäl under kotan på leden där, de trodde att det kunde vara benpålagringar. Jag hoppas att det inte är någonting allvarligt jag, har ingen lust att hålla på att åka till stallet tre gånger om dagen och åka till kliniken varannan dag. Nej men allvarligt, det blir svårt när jag inte har tillgång till transport eller bil och sen är det ju självklart jättejobbigt för hästen. Blir det inte bättre och bara strular måste jag tyvärr överväga att lämna tillbaka honom, vilket självklart är jättetråkigt och jag dör inombords bara jag tänker på det... Men jag har liksom varken tiden eller orken rent psykiskt att ta hand om en sjuk häst, och är det benpålagringar i leden är det nog inte så mycket att göra tyvärr...
Jag ber en bön och hoppas påatt det gått över tills jag kommer hem i alla fall.

Nu sitter jag i Skara, har gjort alkoholkunskapsprovet och blivit godkänd på det så nu är det klart i alla fall. Imorgon bär det av till Nordens ark och redovisa (hehe) och sedan blir det att stanna i Skara tills på månadg för då kommer brandinspektören och kollar. Sedan ska jag raka vägen hem och iväg på hundkurs, ingen rast och ro!

Igår red jag Elins häst, fin är hon, men snabb i traven och drog iväg med mig i galoppen. Är väl van vid min häst som man bara behöver ta lite lätt i för att han ska stanna, jag skojar inte men vi galopperade väl minst 20 varv innan hästen stannade av att hon var trött. Suck.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback