Nikko badade

Idag när jag är på Kalvö släppte vi hundarna nere vid badplatsen, Nikko ränner iväg och ska mörda några gäss som chillar i gräset men de flyger iväg ut mot havet, jag tänker att nejmen inte kommer han att hoppa i vattnet, det är han alldeles för feg för. När vi kommer lite närmre ser vi ett huvud och en svans som kommer insimmande. Nikko hade alltså varit väldigt långt ut och skrämt upp gässen återigen, och då, först då, vände han hem.

Min hund är annars en såndär som gladeligen går ner och doppar fötterna, kanske magen, och han älskar att stoppa ner huvudet under vatten och leta efter stenar, men han gillar absolut inte att bada, det är ju jättehemskt! Han kan simma och det är inte första gången han lägger iväg efter fåglar.. Och när det är riktigt varmt på somrarna så brukar vi faktiskt bära i honom och hålla i honom lite när han simmar, för han blir väldigt lätt varm.

Jag va lite orolig att han typ skulle bli svinkall nu också, för det är verkligen svinkallt i havet, men ullen verkar isolera rätt bra =) Han är väldigt tjock dock, och det kommer inte bli kul på utställningen :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback