GÖTEBORG!

På senare tid har jag blivit helt besatt av att flytta till göteborg!  Jag vet inte riktigt varför, det kan ha något att göra med mina connections i stan men liksom hallå! Göteborg is the place to be! Kolla bara på alla deras olika roliga namn! Typ partille, hisningen, mölndal. Alltså hälften av dom är så svåra att uttala att man helst skiter i det och åker till stokholm istället, men det är ju fel! Och hör bara på det engelska namnet, Gothenburg, det är ju så man garvar ihjäl sig.


Nej men skämt åsido så vill jag verkligen flytta dit! De har ju en så sjukt härlig dialekt där!
Och spårvagnarna! OH MY GOD!! spårvagnar asså!! Alltså visst man har ju åkt spårvagn i norrköping men det är ju bara tre linjer (på sommaren) och inte ens hälften så förvirrande som i göteborg!
Sååå, Göteborg it is! Göteborg is the shit! Okej, jag måste erkänna att deras hockylag suger men hallå, de har ju i alla fall fotbollslag som man kan vara stolt över, och Loket! och han den där andra gubben som var med i bingolotto!
Ja, göteborgarna har mycket att vara stolta över, jag önskar jag vore en av dom </3



Men en dag kära vänner, en dag så ska jag flytta till denna undersköna stad och bli en del av dess liv!! Jag kommer även vara där på Onsadg men bara på Liseberg. Vilket jag glömde nämna! De har ju Liseberg FFS! Nya attraktion (som går sönder) varje år! Och Balder, allvarligt tlat, hur länge kommer DEN att hålla haha!? Anyways, jag ser bara fördelar med att flytta till göteborg! Fina universitet, gator, strumpbyxor, affärer, människor. Jag är också helst övertygad om att det inte finns en enda mördare där! Eller knark! Förutom de som sköt A. Men det är ju en annan historia. Okej kan ske är det bara för att jag tittat för mycket på bingolotto men jag tycker verkligen att göteborgare verkar vara riktigt kramgoa människor! riktigt trevliga pajsare faktiskt! Och jag längtar tills jag blir en av dom så jag kan få en häftig dialekt och också bli förknippad med fot bollshuliganer, sjunkna multnande skepp, liseberg och mycket mer!

Göteborg(<3), vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback